Jak pomóc Nevronowi Jar w Clair Obscur: Expedition 33
Od momentu przybycia na kontynent w grze Clair Obscur: Expedition 33, gdzie celem jest walka z Malarką, napotykasz na przytłaczające przeciwności. Nevrony okazują się być znacznie potężniejsze niż początkowo zakładano – wymordowały prawie cały twój zespół. Co zaskakujące, nie wszystkie z nich są złe. Niektóre po prostu żyją własnym życiem, starając się jak najlepiej wykorzystać swoje istnienie. Dokładnie tak jest w przypadku Jara, który pragnie jedynie odzyskać światło, które poczuł, gdy Malarka go namalowała.
Czy warto pomóc Nevronowi Jar?
W ramach głównej fabuły poznasz pierwszego Nevrona, który nie atakuje cię od razu. Ten Nevron jest jednym z niewielu NPC w świecie gry, którzy oferują zadania poboczne. Po ukończeniu misji zostaniesz nagrodzony za pomoc, ale masz też opcję zaatakowania go, jeśli uznasz, że twoje działania przyniosły więcej szkody niż pożytku.
Ostatecznie to ty decydujesz, czy chcesz zabijać tych pokojowych Nevronów – prawdopodobnie i tak zgładzisz setki, jeśli nie tysiące z nich w swojej podróży do Malarki. Warto wiedzieć, że istnieje nagroda za niezabijanie określonej liczby tych istot. Jednak niektóre przyjazne Nevrony faktycznie przyniosą ci korzyści, gdy je pokonasz, jak na przykład pożeracz Chromy – Benisseur, który nagrodzi cię więcej niż podwójną wartością tego, co zainwestowałeś.
Gdzie znaleźć "Światło" dla Jara
"Światło" to dość niejasne określenie tego, co masz przynieść dziwnie nazwanemu Jarowi. Chociaż pragnie on ponownie poczuć światło Malarki, może to być cokolwiek. Na szczęście, przedmiot jest łatwy do zidentyfikowania, gdy go już zdobędziesz.
Lokalizacja tego "Światła" znajduje się stosunkowo blisko miejsca spotkania z Jarem. Po rozmowie z trzymającym młot Nevronem, kontynuuj fabułę do następnego obszaru, gdzie zobaczysz wystrzeloną flarę. Właśnie tam musisz szukać tego, czego potrzebuje Jar. Po drodze będziesz musiał pokonać kilka potworów, ale twoim głównym celem jest dotarcie do następnej flagi Ekspedycji. Znajdziesz ją z tyłu obszaru, obok skrzyń i wznoszącego się stoku.
Zamiast wchodzić na stok, przyjrzyj się skrzynkom i beczkom – możesz zauważyć małą świecącą plamkę za nimi. Użyj komendy ataku (tej samej, której używasz do rozpoczęcia walki z wrogiem w terenie) i zniszczysz skrzynki, odsłaniając przedmiot na ziemi. Tym przedmiotem jest Żywica, coś, co z pewnością mogłoby rozpalić mały ogień, czy też światło, dla naszego wielkiego przyjaciela. Zastanawiające, dlaczego Lune po prostu nie użyje swoich zdolności ognia.
Wróć do Jara i przekaż mu Żywicę. Będzie potrzebował małej iskry, żeby ją rozpalić. Przejdź w tryb celowania i strzel w górną część maczugi Jara, aby rozświetlić ją białym światłem. Niestety, efekt nie trwa długo, ale pozwoli Jarowi zaznać odrobiny radości w jego życiu. Na koniec otrzymasz od niego Odłamek Barwnika Leczenia, który jest bardzo ważnym przedmiotem w dalszej części gry.
Nagrody
Za ukończenie zadania Jara otrzymasz cenny Odłamek Barwnika Leczenia, który znacząco pomoże ci w dalszej rozgrywce.