Jakie ulepszenia graficzne i techniczne wprowadzi Monster Hunter Wilds?
Czy w Monster Hunter Wilds pojawi się system podobny do Wirebugs z Monster Hunter Rise?
Jakie będą wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds na PC?

Czy w Monster Hunter Wilds pojawi się system podobny do Wirebugs z Monster Hunter Rise?

Jednym z najbardziej gorących tematów dyskusji wśród społeczności Monster Hunter jest pytanie, czy rewolucyjny system Wirebugs z Monster Hunter Rise powróci w nadchodzącej odsłonie Monster Hunter Wilds. Choć Capcom nie przedstawił jeszcze oficjalnego stanowiska w tej kwestii, dostępne materiały i historia serii pozwalają na wyciągnięcie pewnych wniosków.

Historia mechanik mobilności w serii

Każda główna odsłona Monster Hunter wprowadzała unikalne mechaniki definiujące rozgrywkę. Monster Hunter World zrewolucjonizował serię dzięki płynniejszemu poruszaniu się, możliwości picia mikstur podczas ruchu i bardziej dynamicznym interakcjom z otoczeniem. Monster Hunter Rise poszedł o krok dalej, wprowadzając system Wirebugs – małe, magiczne stworzenia pozwalające łowcom na wykonywanie akrobatycznych manewrów w powietrzu, wspinanie się na ściany bez ograniczeń staminy oraz wykonywanie potężnych ataków Silkbind.

Co wiemy o mobilności w Monster Hunter Wilds?

Z opublikowanych zwiastunów i materiałów promocyjnych wynika, że Monster Hunter Wilds może prezentować bardziej przyziemne podejście do rozgrywki, bliższe Monster Hunter World niż Rise. Kluczowym elementem mobilności w Wilds będzie nowy wierzchowiec przypominający wilka, który pozwoli na:

  • Szybkie przemieszczanie się po rozległych terenach
  • Dynamiczne manewry podczas ucieczki przed potworami
  • Prawdopodobnie wykonywanie specjalnych ataków podczas jazdy
  • Dostosowywanie się do różnych typów terenu i warunków pogodowych

Ewolucja zamiast powielania

Historycznie, Capcom rzadko przenosi bezpośrednio mechaniki z jednej głównej odsłony do kolejnej. Zamiast tego, deweloperzy zazwyczaj ewoluują koncepcje, wprowadzając nowe elementy inspirowane poprzednimi rozwiązaniami. Istnieje więc kilka prawdopodobnych scenariuszy:

  1. Całkowite odejście od Wirebugs na rzecz nowego systemu mobilności opartego na wierzchowcu
  2. Zmodyfikowana wersja Wirebugs z ograniczonymi funkcjami, być może jako specjalne wyposażenie lub umiejętność dostępna w określonych warunkach
  3. Nowy system łączący elementy z poprzednich części – np. ograniczona wspinaczka bez Wirebugs, ale z nowymi mechanizmami mobilności

Wpływ na styl walki

W Monster Hunter Rise, Wirebugs fundamentalnie zmieniły system walki poprzez wprowadzenie ataków Silkbind i Switch Skills. Materiały z Monster Hunter Wilds sugerują powrót do bardziej deliberatywnego, strategicznego stylu walki znanego z World, ale z nowymi elementami:

  • Interakcja z dynamiczną pogodą – wykorzystywanie warunków atmosferycznych podczas polowań
  • Rozbudowane mechaniki współpracy z wierzchowcem podczas walki
  • Nowe możliwości wykorzystania terenu dzięki bardziej zaawansowanej fizyce środowiska

Opinie społeczności

Społeczność graczy jest podzielona w kwestii potencjalnego powrotu Wirebugs:

  • Zwolennicy Wirebugs doceniają zwiększoną mobilność i dynamikę rozgrywki, które wprowadzały
  • Przeciwnicy systemu argumentują, że Wirebugs zmniejszały poziom wyzwania i oddalały serię od jej korzeni
  • Umiarkowani gracze chcieliby zobaczyć zbalansowany system łączący elementy obu podejść

Perspektywa deweloperów

Ryozo Tsujimoto (producent serii) i Yuya Tokuda (dyrektor Monster Hunter World) kierujący produkcją Monster Hunter Wilds mają doświadczenie głównie z bardziej przyziemnymi odsłonami serii. Sugeruje to, że Wilds może bardziej przypominać World pod względem mechanik poruszania się, jednocześnie wprowadzając własne innowacje.

Nowe możliwości technologiczne

Konsole nowej generacji i mocne PC umożliwiają implementację bardziej zaawansowanych systemów fizyki i animacji. Monster Hunter Wilds może wykorzystać te możliwości, oferując:

  • Bardziej płynne i realistyczne animacje postaci
  • Zaawansowaną fizykę poruszania się po różnych typach terenu
  • Bardziej złożone interakcje między łowcą, wierzchowcem i środowiskiem
  • Dynamiczne przejścia między różnymi stanami mobilności

Podsumowanie

Choć brak oficjalnego potwierdzenia odnośnie powrotu Wirebugs w Monster Hunter Wilds, analiza dostępnych informacji sugeruje, że gra prawdopodobnie wprowadzi zupełnie nowy system mobilności, skupiony wokół wierzchowca przypominającego wilka, zamiast bezpośrednio przenosić mechaniki z Rise. Jednocześnie, niektóre koncepcje i lekcje wyciągnięte z systemu Wirebugs mogą zostać zaimplementowane w nowej formie.

Capcom zapewne ujawni więcej szczegółów na temat systemów poruszania się i walki w Monster Hunter Wilds podczas nadchodzących prezentacji gameplay’owych. Niezależnie od obranego kierunku, możemy spodziewać się, że deweloperzy dołożą wszelkich starań, aby stworzyć unikalny i satysfakcjonujący system rozgrywki, który zdefiniuje tę odsłonę serii.